woensdag 26 oktober 2022

INTERNET NARIGHEID

Gisteren was het zulk ontzettend slecht weer, dat we maar een dagje Funchal hebben gedaan. Bij Worten een fatsoenlijke stofzuiger gekocht, een airfryer en een kleine koffiemachine voor onze gasten. 

Ook hebben we bij de Vodafone een internetkaart gekocht. 

Het blijft miezeren, mistig en buien


Zaterdags zijn wij zelf zijn de hele dag bezig geweest met onze aangeschafte prepaid unlimited internet verbinding werkend te krijgen. Pffff ff wat een gekl...t. we zijn beiden niet van die helden. 

Ikke dan nog iets meer held dan Sijbe. Wat tot gevolg heeft dat ik telkens alles moet proberen werkend te krijgen. Grrrrr de hele ochtend zit ik van alles te proberen. Op een gegeven moment deed de router het. Maar wilde de Chromecast niet werken. De nieuwe Simkaart in de extra mobiele gezet. Die normaal ook als Hotspot dient. En waarschijnlijk was het de vpn die de boel blokkeerde. Want op een gegeven moment, na uitzetten van de vpn kregen we in iedergeval weer wat tv te zien. Zij het alleen programma gemist geloof ik. 

Vervolgens vindt Sijb dat de Portugese Vodafone app geïnstalleerd moet worden. Zodat we online kunnen bijboeken en betalen. Maar dat lukte hem niet goed. En hoppa ik krijg de boel weer in de schoot geworpen, "doe jij dat maar" . 

Maar ik snapte ook niet wat ze nu precies wilden. Registreren lukte prima, maar daarna?..... Lezen kon ik het wel maar ik snapte gewoon niet wat ik moest doen. 

We komen nog weleens langs die winkel. Dan moeten zij het maar doen. En bovendien schijnt het ook via de bank app te kunnen en zelfs bij de pinautomaat. 

Daarna kwam de meegebrachte beveiligingscamera aan bod. 

Al zo'n onbegrijpelijke ramp. Thuis hadden we hem leuk aan de gang. Mer een Nederlandse prepaid SIMnvan Simyo. Maar hier wil t kreng niet werken. Terwijl onze eigen Nederlandse simmen het prima doen. 

De klantenservice is zo ontzettend waardeloos! Dat wil je niet weten. Je kunt dan via whatsapp vragen stellen..nou bij slechte klantenservices krijg je als eerste altijd al een excuus over dat het zo lang duurt. Nog voor dat je ook maar iets gevraagd hebt. Dan denk ik doe daar dan eens wat aan!!! Vervolgens krijg je eindelijk contact met iemand. Dan kun je een vraag stellen, het is gewoon zo duidelijk als wat. Internet werkt niet!!!! De automatische roaming lukt niet en handmatig verbinding uitkiezen kan niet want er staat "verboden" achter iedere provider. En vervolgens hoor je niets meer. En zo gaat het nu al drie dagen. 

Ik denk dat we de hele Simyo never nooit meer moeten gebruiken. Heb al tegen Sijbe gezegd dat hij hun het geld moet terug vragen wat we met hebben bijgeboekt om te kunnen internetten. 


EINDE

Nou jongens dit wordt de laatste post. ik heb een paar reacties gehad, maar zoals ik al verwachtte zijn dat mensen die ik ook zo wel appen ...